Reklamasjon og retur

Retur og angrerett 

Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager når du handler på nett. Dette gjelder fra den dagen du har mottatt din bestilling. Angreretten gjelder selv om varene er på salg. Ved retur må varen være ubrukt, merkelappene må være på og varen må sendes i retur i sin originale emballasje. 

For å returnere varen kontakter du oss på kundeservice. Vi sender deg deretter en etikett som du printer ut og fester på pakken. Du vil da bli trukket 50kr for porto. 

Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Vi gjør dermed oppmerksom på at øredobber, undertøy, badetøy o.l ikke kan returnered/byttes. 

 

Returadresse: 

Scabal

Christian Michelsens gate 2B

5012 Bergen 

 

Bytte

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt hos oss kontakter du kundeservice. Ved bytte til en ulik vare ber vi deg legge inn ny bestilling på nettbutikken og vi vil refundere pengene for produktet du returnerer til oss. 

 

Du er ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Med dette betyr det at du er ansvarlig for pakkens inngold frem til vi mottar returen din. Dermed anbefaler vi å sende med sporing silk at du er forsikret. 

 

Bytte til en annen vare?

Hvis du ønsker å bytte til en annen vare returnerer du bestillingen tilbake til oss. Legg så inn en ny bestilling i nettbutikken på varene du ønsker. 

For å få fraktetikett av oss, kontakt oss via e-post: dame@scabal.no. Du vil bli trukket 50kr for porto. 

 

Bytte størrelse?

Det er ingen problem å bytte størrelse så lenge vi har igjen på lager. Ta kontakt med oss på kundeservice, slik at vi får holdt av din vare, og returner produktet til oss. Du vil motta mail fra oss med det samme vi har behandlet din retur og varen er sendt på nytt. 

Koster det noe å gjøre en retur? 

Ved retur koster det for kjøper 50kr for tilbakesending om du tar kontakt med oss i kundeservice. Om du velger å betale for sendingen selv anbefaler vi å sende den med sporing for egen sikkerhet. Det er kjøperens ansvar frem til den er kommet frem til oss. 

Returnere salgsvare?

Angreretten gjelder uavhengig om det er en salgsvare eller ikke når du handler på nett.

Har dere mottatt min retur?

Du mottar en bekreftelse på e-post med det samme vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at det kan ta opptil 14 dager for oss å motta og behandle en retur. 

 

Når får jeg tilbakebetalingen min? 

Du får alltid en bekreftelse fra oss på at din retur er behandlet innen 14 dager etter at varen har blitt returnert. Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 4-10 virkedager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. 

Ved kortbetaling vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet da du la inn bestillingen. Transaksjonen skjer gjennom Nets, og du kan forvente a det tar mellom 4-10 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort. 

Dersom du har benyttet faktura og leverer tilbake hele, eller deler av din ordre oppdaterer vi fakturen din med det samme vi mottar din retur. Husk at fakturagebyret (29,-) skal betales selv om du returnerer varene. Har du allerede betalt fakturaen din, ber vi deg skrive inn ditt kontonumer på e-post til oss, slik at vi kan tilbakebetale restbeløpet. 

 

Jeg har returnert mine varer. Hva skal jeg betale?

Når din retur er registrert hos oss, skal du ikke betale for varene du har returnert. Du må kun betale for de varene du har beholdt samt fakturagebyr (29,-) og returkostnad (50,-). 

 

Reklamasjon

Hvis det er en feil med varen har du reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil. 

Ved reklamasjon sender du mail til kundeservice slik at vi kan sende deg et reklamasjonsskjema. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjoner. 

Kundeservice: 

Telefon: 55 31 90 00

E-post dame: dame@scabal.no 

E-post herre: post@scabal.no